HTML

Vevőszolgálat és marketing

Miért van az, hogy 100 millió elmegy reklámra, és a vevőszolgálat nem éri el a minimum szintjét? Bizony-bizony, ha megszerzünk egy vevőt, meg is lehet tartani. Sőt, a csak érdeklődőből is lehet vevőt csinálni. Erről lesz itt szó, kisebb-rendszerességgel...

Friss topikok

Linkblog

Image reklám vs PR vs BTL?

2008.02.02. 12:00 viktor134

Sokszor látni azta a tévedést, hogyterméket akar eladni egy cég, de nagyon eltéveszti az irányt. Image kampányt csinál, vagy PR szöveget nyom, de hatékony reklámot nem. A vége az, hogy úgyse jön be a számítás. Lehet kellene erről egy sorozatot csinálni?

Na de röviden a ha már erről próbálok írni, mindig egy-egy csajozós analógiával?

1) Az image kampány

Arra jó, hogy ismertesd meg a neved, hogy felhajtsd az árat.
példa erre mondjuk egy négy betüs cipő gyártó a N _ _ E (vajon ki találja ki?) amit ugyanúgy Kínában gyártanak mint az ócco cipőt, talán még ugyanabban a gyárban is, de valamiért jóval drágább. Ezért, mert ezzel a reklámmal adtak neki egy plusz értéket.

Ilyen pl. a Tilda a barátok köztből, egy jó image kampány után, sokan lennének akik hazavinnék. :) De lehet, hogy 5000 résszel ezelőtt a kutya sem ismerte, és otthon a faluban nem ő volt a legmenőbb jány. :)

Ilyen az, amikor addig fényezed magad, míg bedől a leányzó. :) Szó szerint. :) Aztán kiderül, hogy a másik olcsó ugyanolyan, vagy jobb is. :)

2) A PR

A céget akarja bemutatni, de úgy önmagában semmi értelme. Miért jó az ha beszélsz magadról, írsz magadról, de nem adod meg a telefonszámod, meg azt, hogy mire vagy képes? Ha rossz volt a PR, nem te fogsz eszébe jutni, amikor olyasmit keres ami nálad van.

A csajoknak sem azért nyomod a fényes vakert magadról, mert csak időt akarsz tölteni vele, hanem mert szeretnéd eladni magad? Ha nem mutatod mire vagy képes, és nem adsz neki lehetőséget, hogy felajánlkozzon neked, úgy, hogy azért a környezete ne nézze k-nak, akkor ne csodálkozz hogy egyedül vagy. :) Ha rossz a Pr, és nem vagy könnyen elérhető, mikor éppen te kellenél, nem téged fog választani.

3) BTL, a direkt marketing

Ugye a BTL-hez adatok kellenek, méghozzá jó adatok, nem BTL az, amikor van valahonnan valamid. Az BTL amit a google művel. Tudja, hogy kit mi érdekel, kinek mit adhatok. Vagy te kérdezed meg tőle, hogy keresek valamit, és azt megadja.
Azaz a BTL lényege, hogy tudd, hogy mire van szüksége az ügyfélnek, láss bele abba, hogy mire vágyik. (Mint a viccben: lehet kell egy pecabot egy férfinak, ha tampont is visz, haza? :) )

Node vigyük vissza a szokásos analógiára. :) Ha egy lánynak ismered a vágyait, az álmait, akkor nyert ügyed van, mert tudod úgy irányítani, hogy végül nálad vegye meg. :) Ehhez viszont tényleg tudnod kell róla, hogy mi kell neki. :) tehát a jó BTL lényege, hogy legyen egy jó igényadatbázis. :) és persze a végén profitálhaszt te is belöle.

A BTL klasszikus megvalósítása az

Szólj hozzá!

Címkék: pr csajok image btl

A bejegyzés trackback címe:

https://vevoszolgalat.blog.hu/api/trackback/id/tr48315639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása